Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

"AR:s genomslag visar på vikten av att hänga med"

JULENKÄT. Charlotte Berg, head of business planning på Mindshare, ser genomslaget av video och AR som årets största branschhändelse.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 29 December 2016, 08:48
Uppdaterad: 30 December 2016, 08:14

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Charlotte Berg på Mindshare menar att vi kommer gå ifrån åsiktsbaserad data mot allt mer beteendebaserad data år 2017.

Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Oj, det finns så mycket. Men det totala genomslaget av video på exempelvis Snapchat och Instagram stories och AR med Pokemon Go som kanske tydligast exempel visar båda på vikten av att hänga med i utveckling av både mediekonsumtion och tech.    

Vad är ditt nyårslöfte?

– Samma som alltid, att jag och min familj ska bli bättre på att äta upp det vi har i kylen.

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– 2016 var året när vi verkligen insåg att vad folk säger och gör är två helt olika saker. Utgången i Brexit och det amerikanska valet är bevis på det. Men det kan också vara så att media inte använde sig av tillräckligt vassa analytiker för att kunna sia om resultaten. Oavsett anledning så tror jag att vi kommer börja gå ifrån åsiktsbaserad data mot allt mer beteendebaserad data där analysen av hur människor söker och faktiska online-beteenden kommer ge oss bättre reflektioner och indikationer på hur människor verkligen tänker och agerar.

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.