Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Apollo väljer Ingo

Publicerad: 6 Mars 2012, 08:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Apollo gick ut i pitch i höstas. Nu är den avgjord.


Ingo får nu uppdraget att hantera varumärkeskommunikationen på nordisk nivå samt kommunikationen för Apollos svenska verksamhet.

- Jätteroligt. Detta är en drömkund för oss. Ett fantastiskt varumärke och spännande produkt, säger Håkan Karlsvärd, vd på Ingo, till dagensmedia.se.

Apollo verkar på fyra marknader och utanför Sverige ska researrangören samarbeta med Ingos systerbyråer inom WPP-nätverket.

– Vi behöver ett integrerat koncept som fungerar i alla kanaler. Ingo har alla discipliner under samma tak. De har varit lyhörda för våra behov. Där finns dessutom djup kunskap om resebranschen, säger Caroline Forsshéll, nordisk Head of advertising på Apollo, i ett pressmeddelande.

I höstas storsatsade Apollo, som köpte medieutrymme för 95,7 miljoner kronor brutto under helåret 2011, på det nya reklamkonceptet ”Apollo Crew”. Det togs fram av Åkestam Holst, som nu alltså blir av med uppdraget.

– Vi vill fortsätta visa att vi är en annorlunda charterarrangör med fokus på kvalitet och att ge äkta upplevelser av landet man reser till, säger Åsa Tomczyk, marknadschef för Apollo i Sverige, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp på Ingo

Thomas Weigle, Planner

Josefine Adner, Copy

Rickard Holst, AD

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.