Apollo satsar på egna medier

Resebolaget Apollo satsar på egna medier och lanserar ett magasin, nya filmer och appar.

Tillsammans med kommunikationsbyrån OTW lanserar researrangören Apollo ett helt nytt kommunikationskoncept.

– Vårt nya reklamkoncept har varit en stor framgång och nu är vi redo att ta nästa steg och komplettera reklamen genom att på ett personligare sätt berätta om våra hotell och resmål i appar, magasin och på nätet, säger Marie Lindqvist, nordisk marknadschef på Apollo, i ett pressmeddelande.

Först ut i den nya satsningen är Apollo Magazine. Det första numret kommer i sommar och innehållet består av Apollos populäraste hotell och resmål den kommande vintern.

– Vi har en tät dialog med våra gäster och försöker anpassa vår kommunikation efter deras behov. Apollo Magazine är ett exempel på detta där vi på ett nytt sätt guidar och tipsar våra gäster om pärlorna i Apollos stora utbud, säger Marie Lindqvist.

Magasinet ersätter den klassiska resekatalogen. Det nya magasinet kommer, förutom hotell och resmål, innehålla mer redaktionellt material. 

– Vi tror mycket på content marketing och nu går startskottet för att jobba med mer redaktionellt material i våra digitala kanaler, avslutar Marie Lindqvist.

Förutom magasinet kommer Apollo även lansera mobilappar.

– Vi kommer att släppa inspirationsappar där vi tar in material från magasinet och webben i en ny paketering. Vi vill möta våra kunders behov i varje steg på resan, från inspiration och bokning till resans slutmål, säger Marie Lindqvist.

Arbetet med den nya kommunikationen sker tillsammans med OTW.

– Vi vann pitchen i konkurrens med många duktiga byråer, både svenska och internationella. Det ska bli fantastiskt kul att få jobba ihop med Apollo, då samarbetet täcker in hela vårt erbjudande inom print, rörligt och digitalt, säger säger Anders Rask, vd OTW, i pressmeddelandet.

Frida Wickberg

Publicerad 2013-05-22 11.26Uppdaterad 2015-12-06 13.45

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: