Apollo byter byrå – skrotar guden

UPPDATERAD. Resebolaget Apollo inleder ett samarbete med reklambyrån Tillsammans Sthlm.

Enligt resume.se blir Tillsammans Sthlm nu Apollos nordiska kommunikationspartner.

Apollo jobbade tidigare tillsammans med Ingo, som tagit fram reklamkonceptet som bygger på guden Apollo.

Det ska nu skrotas.

Som Dagens Media tidigare berättat hade konceptet med guden Apollo premiär i slutet av 2012. Till tonerna av Belinda Carlisles gamla 80-talsdänga ”Heaven is a place on earth” fick tittarna se hur det gick till när guden Apollo fick jobbet som researrangörens ansikte utåt.

I Dagens Medias utgåva av Branschanalys från november 2014 berättade reklambyrån Ingos copywriter Josefine Richards att guden skulle få ännu mer utrymme.

– Det märks tydligt i den kommunikation där han inte är lika närvarande att det blir sämre obs-värde, sade hon då till Dagens Media.

Men nu väljer alltså Apollo, som är Nordens tredje största researrangör, att skrota manéret.

Under hösten blir det premiär för ett nytt kommunikationskoncept.

– Vi tror att om vi ska kunna beröra på riktigt, skapa långvariga löften och förtroenden hos en mycket medveten målgrupp, så måste vi vara äkta, ärliga och närvarande. Vi letar efter ett trovärdigt tilltal och med vårt nya koncept kommer vi att fokusera på vårt verkliga erbjudande, säger Apollos marknadschef Eva Lundström i ett pressmeddelande.

Hon tillträdde i vintras då hon ersatte den tidigare marknadschefen Marie Lindqvist.

Arbetsgrupp Tillsammans Sthlm

Johan Falk, Kundansvarig

Fredrik Svensson, Creative Director

Yasin Lekorchi, Senior Creative

Leo Dahlin, Senior Creative

Kristian Mirsch, Digital Strateg

Fredrika Frenkiel, Head of Production

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-06-17 08.05Uppdaterad 2015-12-06 11.57

Dela artikeln: