Amnestys "Swiiiissh"-kampanj prisas

2018-04-19 21:45  
Kampanjen i Stockholms tunnelbana.

GULDÄGGET. Amnesty ville "skapa motvind för världens översittare" – belönas med Guldägg i kategorin Utomhus.

Reform Acts kampanj "Swiiiissh!", för Amnesty, vinner ett guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:

"Mycket utomhusannonsering swishar dagligen förbi oss HELT obemärkt. Men egentligen krävs det bara två välkända frisyrer och en geni-idé för att få oss att lyfta. Det här är så enkelt och SÅ träffsäkert. Amnesty flyttar sig rakt in i stormens öga när de vågar ge sig på onda kungar från både öst och väst. Hatten av för denna wind of change."

Silverägg

Uppdragsgivare: Norrlands Guld / Spendrups
Bidragsnamn: Botten Upp!
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Com Hem
Bidragsnamn: Com Hem Var Du Än Är
Byrå: M&C Saatchi


Diplom

Uppdragsgivare: Försvarsmakten
Bidragsnamn: Big Hack
Byrå: Volt

Uppdragsgivare: Mind
Bidragsnamn: De Känslodrivna Utomhustavlorna
Byrå: TBWA Stockholm

Uppdragsgivare: IKEA Sverige
Bidragsnamn: IKEA Ihop Eller I Sär
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Oatly
Bidragsnamn: London Takeover
Byrå: Forsman & Bodenfors

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt