Amnestys "Swiiiissh"-kampanj prisas

2018-04-19 21:45  
Kampanjen i Stockholms tunnelbana.

GULDÄGGET. Amnesty ville "skapa motvind för världens översittare" – belönas med Guldägg i kategorin Utomhus.

Reform Acts kampanj "Swiiiissh!", för Amnesty, vinner ett guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:

"Mycket utomhusannonsering swishar dagligen förbi oss HELT obemärkt. Men egentligen krävs det bara två välkända frisyrer och en geni-idé för att få oss att lyfta. Det här är så enkelt och SÅ träffsäkert. Amnesty flyttar sig rakt in i stormens öga när de vågar ge sig på onda kungar från både öst och väst. Hatten av för denna wind of change."

Silverägg

Uppdragsgivare: Norrlands Guld / Spendrups
Bidragsnamn: Botten Upp!
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Com Hem
Bidragsnamn: Com Hem Var Du Än Är
Byrå: M&C Saatchi


Diplom

Uppdragsgivare: Försvarsmakten
Bidragsnamn: Big Hack
Byrå: Volt

Uppdragsgivare: Mind
Bidragsnamn: De Känslodrivna Utomhustavlorna
Byrå: TBWA Stockholm

Uppdragsgivare: IKEA Sverige
Bidragsnamn: IKEA Ihop Eller I Sär
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Oatly
Bidragsnamn: London Takeover
Byrå: Forsman & Bodenfors

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt