Gå direkt till textinnehållet

Amnestys "Swiiiissh"-kampanj prisas

Kampanjen i Stockholms tunnelbana.

GULDÄGGET. Amnesty ville "skapa motvind för världens översittare" – belönas med Guldägg i kategorin Utomhus.

Reform Acts kampanj "Swiiiissh!", för Amnesty, vinner ett guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:

"Mycket utomhusannonsering swishar dagligen förbi oss HELT obemärkt. Men egentligen krävs det bara två välkända frisyrer och en geni-idé för att få oss att lyfta. Det här är så enkelt och SÅ träffsäkert. Amnesty flyttar sig rakt in i stormens öga när de vågar ge sig på onda kungar från både öst och väst. Hatten av för denna wind of change."

Silverägg

Uppdragsgivare: Norrlands Guld / Spendrups Bidragsnamn: Botten Upp! Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Com Hem Bidragsnamn: Com Hem Var Du Än Är Byrå: M&C Saatchi

Diplom

Uppdragsgivare: Försvarsmakten Bidragsnamn: Big Hack Byrå: Volt

Uppdragsgivare: Mind Bidragsnamn: De Känslodrivna Utomhustavlorna Byrå: TBWA Stockholm

Uppdragsgivare: IKEA Sverige Bidragsnamn: IKEA Ihop Eller I Sär Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Oatly Bidragsnamn: London Takeover Byrå: Forsman & Bodenfors

Publicerad 2018-04-19 19.45Uppdaterad 2018-04-20 06.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: