Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

AMF väljer Smicker

Publicerad: 10 November 2010, 09:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

AMF:s dm-byråpitch är klar. Pensionsjättens val föll på Smicker.


Ämnen i artikeln:

SmickerDirektreklamGadd

Dagensmedia.se kunde föra månaden avslöja att AMF Pension och Gadd har valt att gå skiljda vägar - efter 11 års samarbete.

Nu har AMF upphandlat klart en ny leverantör, och valet föll på Smicker.

– Det var dem som vi tyckte hade bäst kunskap inom relationsmarknadsföring. Vi har 3,6 miljoner kunder så det är viktigt för oss. Smicker är också duktiga på att hitta konstnadseffektiva kanaler, säger Åsa Ambuhm, chef för marknadskommunikation på AMF, till dagensmedia.se.

AMF träffade fem byråer varav två gick till final.

– För oss har dm en central roll i vår reklam. Att ta hand om kunderna blir allt viktigare när konkurrensen hårdnar, säger Åsa Ambuhm.

Arbetsgrupp på Smicker

Karin Binazzi, projektledare och kundansvarig

Anna Strandberg, produktionsledare

Jesper Tillberg, copy

Oscar Bengtsson, ad

Pepe Larsson, cd

 

Upphandlingskonsult: Max Aperia

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

SmickerDirektreklamGadd

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.