Byråer
AMF väljer M&C Saatchi
Publicerad: 19 september 2017, 12:46
Uppdaterad: 19 september 2017, 13:35
Bjarte Eide, vd på M&C Saatchi, och Cecilia Österholm, marknad- och kommunikationsansvarig för affärsområde city på AMF Fastigheter.
Volt och All the way Jose förlorar uppdrag när M&C Saatchi vinner Mood Stockholm, Urban Escape och Gallerian.
Ämnen i artikeln:
M C SaatchiEfter en pitch som pågått sedan i våras har AMF Fastigheter valt M&C Saatchi som ny byrå.
Byrån kommer hjälpa AMF med både strategi, konceptutveckling, kampanjer och produktion för sociala medier för varumärkena Mood Stockholm, Gallerian och Urban Escape.
– Vi har gjort en omfattande upphandling för ett helt affärsområde som omfattar Gallerian, som är en ikonisk handelsplats, Mood Stockholm och stadsutvecklingsprojektet Urban Escape. Vi har letat efter en partner med strategisk och kreativ höjd och med en kapacitet att ta sig an tre stora varumärken, föll valet på M&C Saatchi, säger Cecilia Österholm, marknad- och kommunikationsansvarig för affärsområde city på AMF Fastigheter, till Dagens Media.
I och med upphandlingen förlorar Volt uppdraget för Mood Stockholm och All the way Jose förlorar uppdragen för Gallerian och Urban Escape.
– Vi ser att det kan ge bra synergier att ha samma byrå för alla varumärken.
Vad blir det första steget nu?
– Alla tre varumärken befinner sig i en spännande varumärkesresa, nu gäller det att förverkliga den och lägga en tydlig strategi för 2018.
Bjarte Eide, vd för M&C Saatchi om uppdraget:
– Vi är naturligtvis enormt glada över förtroendet och ser fram emot att skapa mätbar skillnad för AMF Fastigheter. Extra roligt är det att få ta hela greppet om kommunikation runt ett flertal fina och intressanta varumärken. Eftersom M&C Saatchi drivs av en uttalad ambition att förenkla, är det så vi kommer att ta oss an arbetet, säger han i en kommentar.