Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Amex väljer Jung

Publicerad: 8 April 2015, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Efter en upphandling blev det Jung som är American Express kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

Jung

Jungs och American Express samarbete kommer att inledas med en kommunikationsstrategi som ska styra kommande aktiviteter.

– Det känns väldigt kul att börja jobba med en för oss ny bransch och en kund som så tydligt vill och behöver vara en del av populärkulturen. American Express har dessutom ett stå starkt varumärke och ett unikt arv, säger Claes Bodén, vd på Jung, i ett pressmeddelande.

Jungs uppdrag kommer, enligt ett pressmeddelande, innebära att hjälpa Amex med övergripande kommunikationsstrategi, varumärkesbyggande kampanjer, pr-aktiviteter samt att aktivera sponsoraktiviteter för IF Stockholm Open och Fashion Week.

– Jung har ett strategiskt tänk bortom den vanliga pr-byrån. Vi kände snabbt att Jung backade upp sina tankar och idéer med goda insikter om vad vi behöver hjälp med i vår kommunikation idag, med ambitionen att stötta oss i affären, säger Fredrik Sauter, Nordenchef för Amex Sverige, i ett pressmeddelande och fortsätter.

– De har ett spännande erbjudande som ligger någonstans i gränslandet mellan pr och det digitala.

Arbetsgruppen hos Jung består av Mikael Zetterberg, Marita Kuntonen, Henrik Hallberg, Joel Pallvik och Ellen Westöö.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.