Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Amanda Engström ny vice vd för AWB

Publicerad: 4 Februari 2015, 13:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

I en reklamvärld i ständig förändring hoppas AWB kunna utveckla sitt varumärke med hjälp av Amanda Engström. I dag tillträder hon som vice vd på byrån.


Ämnen i artikeln:

PrimeAWB

AWB hade enligt egen utsago ett rekordår 2014. De hade en tillväxt på 34 procent, rekryterade reklamlegendaren Jocke Jonasson som creative director och fick stora uppdrag för bland annat Nike, Svanen och JCDecaux.

För att utveckla byrån ytterligare har AWB rekryterat Amanda Engström från Prime. I dag tillträdde hon som vice vd.

– Det känns fantastiskt att AWB får in den strategiska kompetens och känsla för omvärldsdriven kommunikation som är så viktig för att lösa upp gränserna mellan reklam och pr, skriver Jimmy Johansson, vd för AWB, i ett pressmeddelande.

På Prime har Amanda Engström tidigare haft rollen som strategisk projektledare. Hon har också ingått i Prime & Uniteds Minds retailgrupp med fokus på konsumenttrender. Hon har även initierat tävlingen Prime Creative Awards som nu drivs tillsammans med Berghs.

– Det känns naturligtvis väldigt spännande och roligt att få ansluta till AWB. Byrån står inför en spännande framtid, säger Amanda Engström och fortsätter:

– Jag har även en bakgrund från Handelshögskolan och mitt intresse för fin- och fulkultur samt samhällsengagemang gör att jag kan bidra med ett brett perspektiv som jag har haft stor nytta av i mitt jobb med kreativ pr.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PrimeAWB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.