Almi tar hjälp av OTW

Almi Företagspartner väljer efter en omfattande upphandling att ta in OTW som redaktionell partner.

13 byråer lämnade anbud i upphandlingen. OTW ska bland annat jobba med den löpande produktionen i både print och digitala medier. Dessutom ska bolaget ta fram en ny kundtidning åt Almi, som får namnet ”Framgångsrika företag”.

– Vi har jobbat med kundtidning och nyhetsbrev till ganska liten del. Nu tänker vi ta ett grepp om det mer imageskapande syftet med kundtidningar, säger Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör på Almi Företagspartner.

Samarbetet drar igång vid årsskiftet. Innan sommaren räknar Lars Mårdbrant med att den nya tidningen ska ges ut.

– Tidningens främsta syfte är att berätta vår historia genom våra kunder och lyfta fram framgångsrika företag. Det finns ett stort intresse av att läsa om och dra lärdom av andra företag.

Almi gjorde i upphandlingen ett val utifrån parametrarna pris, kvalitet och leveranskapacitet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-10-23 07.59Uppdaterad 2015-12-06 14.07

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: