fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Aller köper sociala medier-byrå

Publicerad: 3 oktober 2014, 05:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:27

Den finska delen av Aller Media blir majoritetsägare i sociala medier-byrån Dingle.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

DT

Dante Thomsen


I och med uppköpet blir Dingle ett dotterbolag till Aller Media Oy. Målet med uppköpet är att Aller Media ska bli det "mest sociala företaget i Finland".

– Vår framtid är digital och social. Vi har en tydlig vision och riktning. Det är det är därför vi nu har satsat på att investera i Finland. Tidigare utmärkte vi oss genom inte bara våra tidningar men också genom vår kanal Suomi24, den största sociala media-kanalen i Finland. Genom det här uppköpet adderar vi expertis till flera typer av sociala medier vilket betyder att vi kommer ännu bättre kunna hjälpa våra kunder tjäna deras kunder online, säger Pauli Aalto-Setälä, vd för Aller Media i Finland.

Dingle grundades för fem år sedan och kommer trots förvärvet att fortsätta med verksamheten under sitt eget varumärke.

Emma Crépin kommer att fortsätta vara vd för Dingle i Sverige medan Juho Jokinon fortsätter som vd för den finska delen av verksamheten.

Sedan tidigare har Aller fyra affärsområden: Aller Media, Aller Advertising Partnership, Aller Digital och Aller Marketing Services. Dingle kommer att ingå i det sistnämnda.

I början av året köpte Aller också Bonnier Groups finska tidskrifter.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev