Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Alla svenska vinster i LIA

Forsman & Bodenfors gick hem med flest priser av de svenska byråerna i den internationella reklamtävlingen LIA.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 10 November 2015, 05:20
Uppdaterad: 17 December 2015, 14:05

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstLIAForsman Bodenfors

Totalt blev det 15 statyetter och fyra finalistplatser för de svenska byråerna i London International Awards.

Forsman & Bodenfors vann totalt två guld och två silver, samt blev finalist med FN-kampanjen "805 million names". Dessutom vann byrån ett silver för Volvos "Winter’s Tale".

Åkestam Holst kunde gå hem med två silver och ett brons för Audi-kampanjen "The Swedish Snow Rescuers". Byrån vann även två silver för "Singing Sailor".

Även Bold, Garbergs, Kärnhuset, M&C Saatchi och Volt belönades i LIA.

Här är samtliga svenska vinnare:

Forsman & Bodenfors

· GOLD - Branded Entertainment - Experiential/Live Events for World Food Programme titled "805 Million Names"

· GOLD - Integration - Integration for World Food Programme titled "805 Million Names"

· SILVER - Digital - Viral for World Food Programme titled "805 Million Names"

· SILVER - Non-Traditional - Public Service/Social Welfare for World Food Programme titled "805 Million Names"

· SILVER - Production & Post-Production - Cinematography for Volvo V70, XC70 and XC60 titled "Winter's Tale"

· FINALIST - Billboard - Innovative Use of Billboard for World Food Programme titled "805 Million Names"

 

Åkestam Holst

· SILVER - Digital - Automotive for Audi quattro titled "The Swedish Snow Rescuers"

· SILVER - Digital - Weird Wonderful Work for The Swedish Peace and Arbitration Society titled "Singing Sailor"

· SILVER - Integration - Multimedia Campaign for Audi quattro titled "The Swedish Snow Rescuers"

· SILVER - Non-Traditional - Public Service/Social Welfare for The Swedish Peace and Arbitration Society titled "Singing Sailor"

· BRONZE - Digital - Apps for Audi quattro titled "The Swedish Snow Rescuers"

 

Bold

· FINALIST - Package Design - Graphic Design Product Line for Pressbyrån

 

Garbergs

· GOLD - Branded Entertainment - Games for Björn Borg titled "First Person Lover"

 

Kärnhuset

· FINALIST - Radio & Audio - Use of Music for Swedish Pension Agency titled "Your Right to a Pension - Farsi"

· FINALIST - Radio & Audio - Use of Music for Swedish Pension Agency titled "Your Right to a Pension - Spanish"

 

M&C Saatchi

· SILVER - Poster - Travel for Norwegian Airlines titled "The Flag of Flags"

· SILVER - Print - Travel for Norwegian Airlines titled "The Flag of Flags"

 

Volt

· GOLD - Radio & Audio - Use of Music for Hemglass titled "The Grand Experience"

· BRONZE - Radio & Audio - Retail for Hemglass titled "The Grand Experience"

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.