Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

All time high för Done

Produktionsbyrån Done gjorde en vinst på 23 miljoner kronor förra året.


Publicerad 2012-02-17 07:19
Uppdaterad 2015-12-06 14:32

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

Dela artikeln:

Omsättningen för Done ökade med 54 procent till 176,4 procent, vilket är all time high för byrån. Ökningen är delvis en följd av köpet av Ottoboni i höstas, vilket gjorde Done till en av Sveriges största digitala byråer.

Under fjärde kvartalet ökade omsättningen med 26 procent till 48,2 miljoner kronor.

Rörelseresultatet ökade från 16,4 miljoner kronor 2010 till 23,4 miljoner förra året. Rörelsemarginalen minskade dock från 14 till 13 procent.

Under året har byrån expanderats i Göteborg och Skåne.

"Jag bedömer att det finns goda förutsättningar att få en god tillväxt på dessa marknader under kommande år", skriver Dones vd Peter Heuman i bokslutskommunikén.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.