söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

All time high för Bizkit

Publicerad: 16 februari 2012, 08:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Ökad omsättning och 12 miljoner i vinst för mediebyrån Bizkit.

Ämnen i artikeln:

Bizkit

HW

Henrik Widell


Bizkit ökar omsättningen från 2010 års 515 miljoner kronor till 630 miljoner under 2011. Samtidigt ökar vinsten från 9 miljoner kronor till drygt 12 miljoner.

– Det är vårt bästa år någonsin. I omsättningen ingår det inte heller en massa dr för flera miljoner som många andra mediebyråer redovisar, utan det är ren media, säger Johan Eidmann, vd för Bizkit.

Anledningen till ökningen är att Bizkit fått in ett flertal nya kunder och att befintliga kunder har ökat sina insatser. Johan Eidmann lyfter också fram byråns digitala erbjudande som en framgångsfaktor.

– Vår digitala del, Wisely, är inte ett separat företag utan integrerat i Bizkit och det verkar som att våra kunder gillar det upplägget. Det digitala stod under 2011 för 20 procent av omsättningen och 30 procent av vinsten.  

Bizkit har nyanställt 11 personer under året och ska fortsätta utöka personalstyrkan också under 2012. Ambitionen är fortsatt tillväxt.

– Vi siktar på en om omsättning på 700 miljoner kronor och en vinst på 15 miljoner kronor under 2012.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev