Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Alfakassan byter utseende

Publicerad: 2 April 2013, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Alfakassan får ny identitet. Bakom det nya utseendet står kommunikationsbyrån Familjen Pangea.


Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Den nya identiteten ska, enligt ett pressmeddelande, återspegla ”en modern, välkomnande och tillgänglig a-kassa med ungt fokus”.

Familjen Pangea och Alfakassan inledde designarbetet med en workshop med medarbetare från avdelningarna kommunikation, försäkring, kundservice och juridik. Familjen Pangea kallar sin metod ”Identitycard”.

– Det är ett sätt för oss att få en arbetsgrupp hos kunden att peka ut en riktning gällande färgpalett, typsnitt, val av symboler, bildspråk och så vidare. Resultatet mellan de olika grupperna blev otroligt samstämmigt och det underlättade hela beslutsprocessen, säger Jan Abrahamsson, vd på Familjen Pangea, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp

Alfakassan

Kommunikationschef: Margareta Ternell

Projektledare: Pelle Åkerlund

Informatör: Jonas Backman

Informatör: Sebastian Myrander

Informatör: Dilek Kocabiyikoglu

Familjen Pangea

Design director: Kent Nyberg

Projektledare: Jan Abrahamsson

Grafisk form och original: Erik Otterman

Produktionsledare: Helena Hassel

Fotograf: Peter Cederling / Carbon

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.