Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 2 April 2013, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50
Alfakassan får ny identitet. Bakom det nya utseendet står kommunikationsbyrån Familjen Pangea.
Ämnen i artikeln:
Familjen PangeaDen nya identiteten ska, enligt ett pressmeddelande, återspegla ”en modern, välkomnande och tillgänglig a-kassa med ungt fokus”.
Familjen Pangea och Alfakassan inledde designarbetet med en workshop med medarbetare från avdelningarna kommunikation, försäkring, kundservice och juridik. Familjen Pangea kallar sin metod ”Identitycard”.
– Det är ett sätt för oss att få en arbetsgrupp hos kunden att peka ut en riktning gällande färgpalett, typsnitt, val av symboler, bildspråk och så vidare. Resultatet mellan de olika grupperna blev otroligt samstämmigt och det underlättade hela beslutsprocessen, säger Jan Abrahamsson, vd på Familjen Pangea, i pressmeddelandet.
Alfakassan
Kommunikationschef: Margareta Ternell
Projektledare: Pelle Åkerlund
Informatör: Jonas Backman
Informatör: Sebastian Myrander
Informatör: Dilek Kocabiyikoglu
Familjen Pangea
Design director: Kent Nyberg
Projektledare: Jan Abrahamsson
Grafisk form och original: Erik Otterman
Produktionsledare: Helena Hassel
Fotograf: Peter Cederling / Carbon
Ämnen i artikeln:
Familjen Pangea