Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Alchemy DDB växer – öppnar i Malmö

Publicerad: 20 September 2018, 05:00
Uppdaterad: 20 September 2018, 07:29

Lily Smajli Gashi ansvarar för Alchemy DDB:s nya Malmökontor. Foto: Pressbild

Ansvarig för nya kontoret blir Lilly Smajli Gashi, med en bakgrund på Google och Cdon.


DDB:s tjänstedesign- och innovationsbyrå Alchemy har sedan uppstarten i januari växt från tio till 18 medarbetare.

Nu slår byrån även upp portarna till ett nytt kontor i Malmö. Ansvarig för Malmökontoret blir Lilly Smajli Gashi, som har lång erfarenhet av tillväxt i digitala kanaler, och som har en bakgrund från bland annat Google och Cdon.

­ – Efter Cdon har jag funderat på vad jag verkligen vill göra och när jag började prata med Alchemy om deras målsättningar kändes det självklart. Att jag dessutom kan tillföra min expertis inom digital tillväxt känns extra kul, kommenterar hon.

Carl Nordling, vd på Alchemy, om etableringen i Skåne:

– Vi tycker om Malmö väldigt mycket. Det finns en stor nyfikenhet och potential i regionen och det är en etablerad marknad för kvalificerad service­design. Därför tycker vi det känns jätteintressant att komma in med vårt helhetserbjudande inom digital produkt och tjänsteutveckling utifrån ett varumärkesperspektiv.

Med satsningen utökar man också erbjudandet med Growth, det vill säga att skapa tillväxt och optimera digitala kanaler.

– Det känns viktigt för oss att inte bara hjälpa kunderna med strategi, koncept och design av produkterna och tjänsterna utan att faktiskt också ta ansvar för lansering och få dem att växa. Då skapar vi en naturlig cykel av insikt, design och optimering. Det är något vi har velat göra sedan starten och när vi nu träffade rätt person för att göra det så bestämde vi oss för att köra, avslutar Carl Nordling.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.