Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Åkestam Holst tar över Bregottfabriken

Publicerad: 21 Augusti 2013, 07:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Det blir Åkestam Holst som får uppdraget att fräscha upp Bregotts kommunikation, kan Dagens Media berätta


Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam Holst

Med 15 år på nacken är ”Bregottfabriken” ett av Sveriges äldre reklamkoncept.

Nu, kan Dagens Media avslöja, får Åkestam Holst uppdraget att fräscha upp konceptet.

Men det rör sig inte om några större förändringar enligt Patrik Hansson, affärsområdeschef på Arla Sverige.

– När det gäller Bregott har vi haft en kommunikation på tv som är några år gammal och där vi har återanvänt ganska mycket material. Nu ska vi fräscha upp den kommunikationen men det rör sig inte om något stort strategiskt byte av inriktning på kommunikationen. Tittarna kommer känna igen konceptet, säger han till Dagens Media.

Därmed förlorar Stenström/Red Cell, som ligger bakom Arlas "Bregottfabriken"-manér, sitt uppdrag.

– Men vi har som sagt inte jobbat aktivt med att ta fram nytt material för Bregott under de senaste två åren. Därför kände vi att vi behövde fräscha upp budskapet.

Exakt hur mycket pengar kampanjen kommer kosta vill Patrik Hansson inte kommentera.

– Bregott är ett varumärke som vi kontinuerligt satsar på men när det gäller storleksordningen på medieköp kommer vi spendera ungefär lika mycket 2013 som vi gjorde 2012. Det handlar inte om att vi ska fördubbla våra medieinvesteringar eller något sådant.

Samarbetet har påbörjats och i slutet av september räknar Patrik Hansson med att den första filmen ska rulla ut i rutan.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

ArlaÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev