Gå direkt till textinnehållet

Åkestam Holst kammar hem silver i Industry Craft

CANNES LIONS 2018. Åkestam Holst plockar fler lejon för Ikea-kampanjer.

Byrån Åkestam Holst prisas med ett silverlejon för kampanjen "Don't slip away" för Ikea under veckans tredje prisutdelning. I den copytunga annonsen berättar Åkestam Holst och Ikea en större relationshistoria genom att utgå från en sådan liten sak som en madrasskil.

Tidigare i veckan har byrån prisats med två guldlejon för Ikeakampanjen "Pee ad" och ett guldlejon för "Voice of change" för Europride 2018. Under onsdagskvällens prisutdelning tilldelades även Åkestam Holst ett silverlejon för "Irresistibly pointless trueview ads" i Entertainment.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-06-20 19.30Uppdaterad 2018-06-21 07.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: