Åkestam Holst kammar hem silver i Industry Craft

2018-06-20 21:30  

CANNES LIONS 2018. Åkestam Holst plockar fler lejon för Ikea-kampanjer.

Byrån Åkestam Holst prisas med ett silverlejon för kampanjen "Don't slip away" för Ikea under veckans tredje prisutdelning. I den copytunga annonsen berättar Åkestam Holst och Ikea en större relationshistoria genom att utgå från en sådan liten sak som en madrasskil.

Tidigare i veckan har byrån prisats med två guldlejon för Ikeakampanjen "Pee ad" och ett guldlejon för "Voice of change" för Europride 2018. Under onsdagskvällens prisutdelning tilldelades även Åkestam Holst ett silverlejon för "Irresistibly pointless trueview ads" i Entertainment.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt