Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Åkesson & Curry ökar

2015 var ett bra år för Åkesson & Curry.

Ebba Elfstrand


Publicerad: 26 Maj 2016, 14:02
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 14:02

Ämnen i artikeln:

Åkesson Curry

Åkesson & Curry redovisar ett starkt bokslut för 2015 med både omsättningsökning och vinstökning. Vinsten efter finansnetto ökar från cirka 400 000 kronor till 1,2 miljoner kronor.

Omsättningen stiger från 21 miljoner kronor till 24 miljoner kronor.

– Vi hade framförallt ett starkt andra halvår 2015 kombinerat med kreativa och kommersiella framgångar som lyfte resultatet och ökade intäkterna. Vinstlyftet är extra glädjande eftersom vi under 2015 satsade mer än någonsin på utveckling av våra medarbetare och investerade i att utveckla vårt specialiserade erbjudande, säger Robert Bryhn, vd på Åkesson & Curry i ett pressmeddelande.

Robert Bryhn tror på en fortsatt tillväxt under 2016:

– Vi har i år fortsatt vår expansion bland annat genom förvärvet av Snick-Snack i mars och genom ett större förtroende hos många av våra fantastiska kunder. Intresset för att samarbeta med oss och utvecklas inom 360 kanaloberoende content-marketing har nog aldrig varit större, så vi är hoppfulla om ett bra 2016.

Ämnen i artikeln:

Åkesson Curry

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.