Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 26 Maj 2016, 14:02
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 14:02
2015 var ett bra år för Åkesson & Curry.
Ämnen i artikeln:
Åkesson CurryÅkesson & Curry redovisar ett starkt bokslut för 2015 med både omsättningsökning och vinstökning. Vinsten efter finansnetto ökar från cirka 400 000 kronor till 1,2 miljoner kronor.
Omsättningen stiger från 21 miljoner kronor till 24 miljoner kronor.
– Vi hade framförallt ett starkt andra halvår 2015 kombinerat med kreativa och kommersiella framgångar som lyfte resultatet och ökade intäkterna. Vinstlyftet är extra glädjande eftersom vi under 2015 satsade mer än någonsin på utveckling av våra medarbetare och investerade i att utveckla vårt specialiserade erbjudande, säger Robert Bryhn, vd på Åkesson & Curry i ett pressmeddelande.
Robert Bryhn tror på en fortsatt tillväxt under 2016:
– Vi har i år fortsatt vår expansion bland annat genom förvärvet av Snick-Snack i mars och genom ett större förtroende hos många av våra fantastiska kunder. Intresset för att samarbeta med oss och utvecklas inom 360 kanaloberoende content-marketing har nog aldrig varit större, så vi är hoppfulla om ett bra 2016.
Ebba Elfstrand
Ämnen i artikeln:
Åkesson Curry