Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Akademikerförsäkring får ny identitet

Publicerad: 8 Oktober 2013, 10:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Familjen Pangea tar fram en ny visuell identitet åt försäkringsbolaget Akademikerförsäkring.


Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Den nya identiteten har en mjukare framtoning än det tidigare utseendet. Tidigare har identiteten kunnat upplevas som lite kantig och hård, berättar Jan Abrahamsson, vd på Familjen Pangea.

I arbetet med den nya identiteten har Familjen Pangea har tagit fasta på kärnvärden som engagerad, pålitlig och integritet, som ska gå som en röd tråd genom all kommunikation.

– Med bildmanéret och färger vill vi hitta ett sätta att särskilja akademikerförsäkring gentemot andra försäkringsbolag, säger Jan Abrahamsson till Dagens Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.