Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Aga väljer Ruth

Publicerad: 12 December 2017, 14:34
Uppdaterad: 12 December 2017, 14:35

Främre raden: Julia Valentin, Aga, Hanna Bergström, Ruth, Martin Westberg, Inventi Vidi. Bakre raden: Anders Berggren, Baltasar, Annika Carstedt, Ruth, Henrik Täppmark, Ruth. Foto: Pressbild.

Gasbolaget ska tillsammans med byrån lansera ny konsumentprodukt.


Ämnen i artikeln:

Ruth

Reklambyrån blir gasjättens nya strategiska byrå, och redan nu arbetar de för att plocka fram en ny, och än så länge hemlig, konsumentprodukt tillsammans med innovationsföretaget Inventi Vidi.

Anledningen till samarbetet är att Aga vill utveckla sin kommunikation.

–  Ruth har visat en stor förståelse för vår situation och våra utmaningar. Inte minst på konsumentsidan finns en utvecklingspotential för vårt varumärke och våra produkter. Jag ser fram emot att utveckla det tillsammans med Ruth, säger Julia Valentin, kommunikatiosnschef på Aga Norden, i ett pressmeddelande. 

Ruth blir Agas nya strategisk huvudbyrå, och samtidigt blir systerbyrån Baltasar, en byrå som arbetar med lojalitet och engagemang, spela en viktig roll i samarbetet.

– Det är enormt spännande att få vara med på ett så tidigt stadium i en produktlansering där vi får möjligheten att påverka allt – från övergripande strategi och koncept, till det mer handbegripliga i produktbilder, rörligt, pr-plan och butiksmaterial, kommenterar Annika Carstedt, vd på Ruth.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev