Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Aftonbladet väljer Åkestam Holst

Publicerad: 18 Mars 2011, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Åkestam Holst kammar hem uppdraget när Aftonbladet för första gången går in i en huvudbyrårelation.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAftonbladet

Samarbetet är resultatet av en upphandling där byråvalsrådgivaren Max Apéria på Sveriges Annonsörer deltog. Initialt sett deltog fem byråer medan processen avslutades med en final mellan två byråer - som alltså vanns av Åkestam Holst.

– Vi har gjort ett gediget arbete, först internt där vi har diskuterat vilka behov vi har. Sedan har vi gått ut identifierat den byrå som bäst förstår våra behov och det är Åkestam Holst, säger Mikael Färsjö, marknadsdirektör på Aftonbladet och fortsätter:

– Det känns riktigt kul och spännande. Vi är Sverigest största och bästa tidning och då måste vi ha Sveriges största och bästa byrå.

Göran Åkestam, vd på Åkestam Holst:

– Vi har precis inlett samarbetet. Men det första vi ska göra är att diskutera förutsättningarna, sen bygga en kommunikationsplattform för hela varumärket.

Samarbetet är det första i sitt slag då Aftonbladet tidigare inte haft någon huvudbyrå. Istället har tidningen arbetat med flera olika mindre byråer för olika behov och olika kampanjer.

– Vi har valt att göra det här för att vi vill samordna alla våra aktiviteter, kraftsamla oss och tydliggöra vår kommunikation.

Göran Åkestam:

– Det ska bli roligt att komma in i just Aftonbladets utveckling, för det känns som ett progressivt företag och varumärke. Hela mediebranschen är satt i förändring och utmaningen blir att fortsätta hålla upplagan uppe, och verkligen använda styrkan i varumärket så det gagnar alla deras produkter.

Aftonbladet har tidigare arbetat med Naked, Klirr och Svensson.

Dante Thomsen

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.