Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Aegis växlar upp inom RTB – värvar Simone Skoog

Publicerad: 30 September 2013, 09:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Aegis Media, där Carat och Vizeum ingår, bygger en ny avdelning för RTB – och värvar Simone Skoog från Criteo.


Ämnen i artikeln:

VizeumAegisRTBCriteoCarat

Simone Skoog, nordisk chef för Criteo och tidigare ansvarig för AOL i Sverige, tillträder sin nya tjänst på Aegis under hösten.

Hon ska ansvara för att bygga upp kommunikationskoncernens verksamhet inom real time bidding, RTB.

– Simone var vår drömrekrytering till den här posten. Hon har en erfarenhet av ämnet som få andra har, känner marknaden väl och besitter ett starkt driv att fortsätta utveckla området till nästa nivå, säger Patrik Gamryd, stf koncernchef för Aegis Media Sverige, till Dagens Media.

Hur stort/viktigt tror du att RTB kan bli på den svenska marknaden de kommande åren?

– Baserat på den utveckling vi ser i USA och Storbritannien redan idag är vår bild att det kommer att bli helt centralt. Utvecklingen drivs inte längre enbart av direktrespons-fokus utan den agendan har fått sällskap av mer "brandingorienterade" frågeställningar kring hur man bäst når sin målgrupp med minimalt spill och i rätt kontext. Här löser RTB många gamla knutar på ett mycket effektivt sätt.

Hur går det i övrigt för Aegis Sverige idag, efter att ni lämnat en turbulent tid bakom er?

– Vi upplever en stark konkurrenskraft där samtliga våra varumärken vunnit stora och spännande uppdrag senaste tiden. Med de aktiviteter vi genomför just nu, som handlar om att ytterligare vässa vårt erbjudande och samtidigt se över vår effektivitet, längtar vi redan till nästa gång vi får vara med och tävla om förtroendet hos en ny uppdragsgivare.

Aegis består av Carat, Vizeum, Iprospect, Isobar och Posterscope.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VizeumAegisRTBCriteoCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev