Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Aegis tar konsument-kartläggning till Sverige

Publicerad: 11 Maj 2010, 11:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Aegis Media lägger 5 miljoner kronor på ett system som ska ge ökad konsumentinsikt.


Systemet, som kallas CCS (Consumer Connection System) finns redan på flera av Aegis större marknader.

Den höga kostnaden har tidigare stoppat det från att rullas ut på nätverkets mindre marknader - men nu står alltså Norden på tur.

– Detta blir en betydande konkurrensfördel och kommer att ge nya insiktsmöjligheter för våra kunder, säger Aegis-chefem Göran af Klercker i ett pressmeddelande.

CCS samordnar ett flertal analysverktyg med en ny planeringsmetod. Det ska, enligt Aegis, underlätta kommunikationsplaneringen i en värld med förändrat kundbeteende och nya medier.

– Det är självklart att sociala medier, sök och innehåll på våra kunders egna plattformar är en del av samma kommunikationsplaneringsprocess, säger Göran af Klercker.

CCS baseras på en bas av över 100 000 respondenter på världens 15 största marknader.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.