Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Adprofit satsar internationellt

Publicerad: 30 Oktober 2012, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Adprofit har slutit flera avtal med aktörer i Damark och Norge.


Ämnen i artikeln:

Adprofit

Dagensmedia.se har tidigare skrivit om att annonsnätverket Adprofit har valt att etablera sig både i Danmark och Norge för att få en mer dominerande ställning i Skandinavien.

Nu står det klart att nätverket har knutit till sig flera aktörer på de nya marknaderna.

I Danmark har nätverket knutit tredjepartssavtal med bland annat Börsen, Politiken, och Euroinvestor. Nätverket beräknar att de, genom sina danska samarbeten, har en räckvidd på över 500 000 unika besökare per vecka.

–  Den skandinaviska marknaden är högintressant och vi tror att vårt arbetssätt kommer att leda till stora framgångar även utanför Sverige, säger Louise Eriksson, vd på Adprofit, i ett pressmeddelande.

I Norge har ett tjugotal sajter anslutit sig till nätverket. Där uppgår täckningen till 750 000 unika besökare per vecka.

Adprofit har också nått avtal om att ensamt tillhandahålla den digitala annonseringen för Forbes och BBC i hela Norden, samt fått rättigheterna i Danmark och Norge för Linkedin.

Adprofit ökade sin omsättning från 11,7 till 21,2 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2011/2012. Företagets mål är att omsätta 100 miljoner kronor inom två år.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Adprofit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.