Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Adamsson Appelfeldt ökar

Publicerad: 16 juni 2009, 07:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Den Malmöbaserade reklambyrån ökar intäkterna. Men resultatet backar.


Byrån har bland annat Nutritech och Svenska Fotbollsförbundet på kundlistan. Under 2008 omsatte Adamsson Appelfeldt 30,5 miljoner kronor, en ökning med 18 procent jämfört med 2007.

Rörelseresultatet sjönk dock från 1,0 miljoner till 839.000 kronor och resultatet stannade på 364.000 (512.000).

Bolaget väljer att dela ut 1,1 miljoner kronor till aktieägarna, medan drygt 285.000 förs över till ny räkning.

Adamsson Appelfeldt hade under året i snitt 21 anställda.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.