Gå direkt till textinnehållet

Adam Kerj till Accenture Interactive

Adam Kerj blir ny kreativ chef i Norden för Accenture Interactive.

Rollen som kreativ chef för Norden hos Accenture Interactive axlas av välmeriterade kreatören Adam Kerj. "Jag ser fram emot att få vara med och bygga upp en ny sorts byrå", säger han.

Adam Kerj har tidigare varit kreativ chef för McCann i Norden och var innan dess hos 360i och hos J Walter Thompson i New York. Under karriären har han jobbat med välkända varumärken som Ben & Jerry’s, Coca Cola, Sony och Toyota.

Efter att under cirka ett år ha jobbat med egna uppdrag direkt med kunder gör han idag måndag sin första dag som kreativ chef i Norden för Accenture Interactive, den digitala byrån i vilken Accenture har samlat sin kreativa kompetens.

En byrå som Accenture Interactive kallar Adam Kerj en "naturlig utveckling" när fokus i allt större utsträckning ligger på vad konsumenterna efterfrågar. Globalt kallas man "the leading experience agency", och har som ambition att hjälpa varumärken att skapa nya lösningar och idéer inom kundresan, som inte främst är anpassade till traditionella kanaler. Ett behov Adam Kerj har märkt av i samtal med kunder.  

– Accenture Interactive befinner sig i gränslandet mellan kreativitet och spännande, ny teknik. Jag lockades av att de har både ambitionen och talangerna som krävs för att möta det allt större fokus som ligger på konsumentens förväntningar på varumärken, idéer och upplevelser, säger han till Dagens Media.

– De förväntningarna förändras allt snabbare idag, vilket ställer större krav på mänskliga insikter och ännu större fokus på konsumentens beteende, för att kunna utnyttja de nya möjligheter som hela tiden uppstår ur ett kreativt perspektiv där teknik, UX och många fler nya talanger bidrar och förstärker och förenklar en stor idé, fortsätter han.

Vad ser du mest fram emot i din nya roll?

– Jag ser fram emot att få vara med och bygga upp en ny sorts byrå som kan göra annat utöver den traditionella kommunikationen och kampanjerna, och istället lägga fokus på spännande upplevelser och kreativitet. Som det ser ut idag engagerar sig folk inte i den traditionella reklamen, vilket är en kreativ utmaning. Hos Accenture Interactive känns det som vi har styrkan att möta den utmaningen, och vår ambition är att bli minst lika kreativa och idéstarka som de främsta byråerna i Norden. Att vi inte har muskelminnet från den traditionella byråkulturen ser jag som en av de absolut största fördelarna för både våra kunder, kollegor och vår idékultur.

Publicerad 2018-08-20 12.41Uppdaterad 2018-08-20 13.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: