Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

Acne nominerade för Ikea-kassen

Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2017. Acne har chans till två lejon i PR. Totalt får de svenska byråerna nio nomineringar i kategorin.


Publicerad 2017-06-18 09:42

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Acne får två nomineringar för kampanjen “Ikea Responds to Balenciaga” i kategorin PR.

Även Forsman & Bodenfors har chans till två vinster ­– byrån är nominerad både för H&M:s ”World Recycle Week” och Gen-Peps ”Pep Talk by Stephen Hawking”. Edelman Deportivo har också två bidrag på shortlist – Unicefs ”För Sofia” och den redan prisbelönta ”Give a Beep” för Hövding.

King, TBWA och Volontaire har varsitt bidrag på shortlist. Totalt nomineras 228 bidrag i PR.

Alla svenska nomineringar i PR

”Free the Speech”/ Ministry for Foreign Affairs/ King (Colony/ Post)

“World Recycle Week”/ H&M/ Forsman & Bodenfors (Chimney/ Indio/ Red Pipe)

“The Scania Clock”/ Scania/ TBWA (B-Reel)

“Pep Talk by Stephen Hawking”/ Gen-Pep/ Forsman & Bodenfors (Anonymous Content/ Gangsters Post/ Be On)

“För Sofia” /Unicef/ Edelman Deportivo (Pixelgrinder)

“Ikea Responds to Balenciaga”/ Ikea/ Acne (Ikea Malmö) (2 nomineringar)

“Give a Beep”/ Hövding/ Edelman Deportivo

“Babybuzz”/ SCA/Libero/ Volontaire (Fluid/ No Picnic/ Screen Interaction/ Team Tony/ WSI/ Zenith/ Creuna)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.