Acne nominerade för Ikea-kassen

2017-06-18 11:42  
Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

CANNES LIONS 2017. Acne har chans till två lejon i PR. Totalt får de svenska byråerna nio nomineringar i kategorin.  

Acne får två nomineringar för kampanjen “Ikea Responds to Balenciaga” i kategorin PR.

Även Forsman & Bodenfors har chans till två vinster ­– byrån är nominerad både för H&M:s ”World Recycle Week” och Gen-Peps ”Pep Talk by Stephen Hawking”. Edelman Deportivo har också två bidrag på shortlist – Unicefs ”För Sofia” och den redan prisbelönta ”Give a Beep” för Hövding.

King, TBWA och Volontaire har varsitt bidrag på shortlist. Totalt nomineras 228 bidrag i PR.

Alla svenska nomineringar i PR

”Free the Speech”/ Ministry for Foreign Affairs/ King (Colony/ Post)

“World Recycle Week”/ H&M/ Forsman & Bodenfors (Chimney/ Indio/ Red Pipe)

“The Scania Clock”/ Scania/ TBWA (B-Reel)

“Pep Talk by Stephen Hawking”/ Gen-Pep/ Forsman & Bodenfors (Anonymous Content/ Gangsters Post/ Be On)

“För Sofia” /Unicef/ Edelman Deportivo (Pixelgrinder)

“Ikea Responds to Balenciaga”/ Ikea/ Acne (Ikea Malmö) (2 nomineringar)

“Give a Beep”/ Hövding/ Edelman Deportivo

“Babybuzz”/ SCA/Libero/ Volontaire (Fluid/ No Picnic/ Screen Interaction/ Team Tony/ WSI/ Zenith/ Creuna)

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt