Gå direkt till textinnehållet

Abby Priests penslar vinner Guldägg

GULDÄGGET. "The Original Brushes of Edvard Munch" av Abby Priest för Adobe vinner i Digitalt.

Juryns motivering lyder:

"Årets guldäggsvinnare i digitalt skapar en länk mellan analogt och digitalt, historia och framtid. Kampanjen tar upp kreativitetens palett av möjligheter, och visar hur teknisk innovation kan hjälpa oss att måla med nya penseldrag."

Samtliga vinnare i kategorin Digitalt:

GULDÄGG

Abby Priest / "The Original Brushes of Edvard Munch"  / Adobe

SILVERÄGG

Åkestam Holst / "Irresistible boring trueview ads" / Ikea Sverige

Forsman & Bodenfors / "Sweden on Airbnb" / Visit Sweden

DIPLOM

Markus / "Bakom fasaden" / Kvinnojouren Ellinor

Åkestam Holst / "Safety Code" / Audi Sverige

Publicerad 2018-04-19 17.48Uppdaterad 2018-04-20 06.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: