Abby Priests penslar vinner Guldägg

2018-04-19 19:48  

GULDÄGGET. "The Original Brushes of Edvard Munch" av Abby Priest för Adobe vinner i Digitalt.

Juryns motivering lyder:

"Årets guldäggsvinnare i digitalt skapar en länk mellan analogt och digitalt, historia och framtid. Kampanjen tar upp kreativitetens palett av möjligheter, och visar hur teknisk innovation kan hjälpa oss att måla med nya penseldrag."

Samtliga vinnare i kategorin Digitalt:

GULDÄGG

Abby Priest / "The Original Brushes of Edvard Munch"  / Adobe

SILVERÄGG

Åkestam Holst / "Irresistible boring trueview ads" / Ikea Sverige

Forsman & Bodenfors / "Sweden on Airbnb" / Visit Sweden

DIPLOM

Markus / "Bakom fasaden" / Kvinnojouren Ellinor

Åkestam Holst / "Safety Code" / Audi Sverige

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt