Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Abbamuseet väljer Tre Kronor

Publicerad: 4 Oktober 2012, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Det är Tre Kronor som har hand om Abba the Museums medieuppdrag, kan dagensmedia.se berätta.


Samarbetet gäller för Abba the Museum, som ingår i musikhuset Swedish Music Hall of Fame som en av tre permanenta utställningar.

– Det började med en varumärkesresa 2011 där vi byggde en varumärkesplattform. Vi började med ett reklamuppdrag, men nu har vi hand om medieuppdraget, säger Lars Bönnelyche, nordiskt ansvarig på Tre Kronor, till dagensmedia.se.

Två mediepartners är klara, TV4 och SBS Radio, och Tre Kronor ser även över flera andra samarbeten.

– Museet öppnar nästa år. Vi pratar med fler mediepartners, och vilka medier som är aktuella är heller inte klart. Det kommer att bli tydligare när biljettförsäljningen kommer igång, säger Lars Bönnelyche.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.