Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 8 september 2010, 10:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39
Kommunikationskoncernen A-com köper beslutsstödsföretaget Resight samt fler andelar i crm-företaget ActionBase. Affären är värd 13,5 miljoner kronor.
Ämnen i artikeln:
A-comFöretagen ska ingå i A-com nybildade affärsområde CRM, tillsammans med rm-byrån Trackster.
- Tillsammans skapar ActionBase, Resight och Trackster en unik helhetslösning inom CRM som idag inte finns på marknaden, säger affärsområdeschefen Martin Hultqvist i ett pressmeddelande.
A-com köper hela Resight medan man förvärvar de resterande 35 proceten av aktierna som man inte redan ägde i Actionbase.
Målet är en tillväxt på 25 procent per år. Under 2011 ska intäkterna växa med mellan 30 och 35 miljoner kronor för affärsområdet, enligt A-com.
ActionBases vd Daniel Schwartzt tar samtidigt plats i ledningsgruppen för CRM, ett affärsområde som bildades i samband med A-coms stora omorganisation tidigare i år. Övriga affärsområden är "Advertising" och "Retail".
Martin Schori
Ämnen i artikeln:
A-com