onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

A-com backar

Publicerad: 24 februari 2012, 07:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Efter flera nedläggningar och avyttringar minskar både intäkter och resultat för A-com.


MS

Martin Schori


A-coms omsättning uppgick till 141 miljoner i fjol – en minskning från 157 miljoner år 2010. Rörelseresultatet efter av- och nedskrivningar stannade samtidigt på -33 miljoner (-14).

A-com har den senate tiden fokuserat på att öka ägandet i sina dotterbolag eftersom de tidigare ansåg att de fick för liten andel av bolagens vinst.

Efter att ha avvecklat Aastroem & Co samt eventbolaget Brand Promotion Management och samtidigt sålt bland annat Blue Carrot, har man nu lyckats.

– Vi har äntligen fått ihop A-Com som en grupp av bolag där vi arbetar med varandra och går ut gemensamt till kund. En grundförutsättning för detta har varit att vi under 2011, genom att fullfölja ambitionen att öka ägandet i dotterbolagen, nu äger samtliga bolag till 100 procent, säger vd:n Martin Hultqvist i ett pressmeddelande.

Under året har även A-com lagt ned Trackster, som en följd av att den planerade sammanslagningen av Nerell och Trackster gick i stöpet, då samarbetet med Wunderman-nätverket avbröts i somras.

I A-coms portfölj ingår nu bolag som Differ, Brand Support och Wiley/Y&R.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev