Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

44 bidrag till Stockholm Media Award

Publicerad: 16 Mars 2011, 14:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Stockholm Media Weeks tävling Media Award har fått in 44 bidrag till kategorin "Årets kampanj".


I fjol var siffran 37 bidrag.

– Förra året var vi missnöjda, men nu är vi mer nöjda, säger Marina Ahlberg, projektledare för tävlingen.

I vanlig ordning var några byråer mer tävlingsbenägna än andra, säger hon.

– Vissa är väldigt duktiga på att tävla. Det är ungefär samma spridning och samma antal byråer som deltar i år, säger Marina Ahlberg.

Sveriges Mediebyråer har runt 25 medlemmar och Media Week borde vara ett bra marknadsföringsfönster för dem. Är du nöjd med antalet bidrag utifrån det?

– Det borde vara något fler, jag tycker vi borde ligga på 50 bidrag. Jag tror att vissa censurerar sig själva, i början var man mer tävlingsglada men nu kanske de tänker att man inte vill skicka in bidrag om man inte tror sig ha en stor chans att vinna.

Förra året vann OMD både Grand prix och guld i kategorin. Då nominerades även en kampanj som skickats in av reklambyrån DDB, men i år är alla bidrag signerade mediebyråer.

Stockholm Media Week arrangeras den 11-12 maj på Rival i Stockholm. Då utses även vinnarna i övriga kategorier.

Juryn för Årets kampanj

Beatrice Lindvall, Svenska Spel – juryordförande

Fredrik Andersson, Carat

Anders Forssten, Max Hamburgerrestauranger

Mikael Friberg, Peacemountain

Fredrik Lagerström, Tre Kronor Media & Reklam?Marie Melin, MediaCom

Gun Pettersson, Novus Group

Frippe Stenberg, Tele2

Beata Wickbom, Pool

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.