Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

4 Sound väljer Pool som reklambyrå

Publicerad: 24 juni 2015, 13:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56

Musikaffärskedjan 4 Sound väljer Pool som ny reklambyrå i Norden.


Ämnen i artikeln:

Pool

Uppdraget innebär att Pool ska ta fram en ny kommunikationsplattform för Nordens största butikskedja för musikinstrument, 4 Sound. Målet är att hitta en gemensam riktning för Sverige, Norge och Danmark, som tidigare har haft olika kommunikation.

– 4 Sound är en sammanslagning av ett antal olika butiker och varumärken så det gäller att ena styrkorna internt och att göra sig tydlig och attraktiv för nya kunder. Även de som inte idag sätter sin fot i en musikaffär, säger Arvid Axland, Pools grundare, till Dagens Media.

Musikkedjans huvudsakliga målgrupp i dag är "proffsmusiker" och "rockälskare". Ambitionen är att bredda målgruppen både åldersmässigt och i form av genre.

4 Sound har 38 butiker i Sverige, Norge och Danmark.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev