Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

32 vinstchanser för Sverige i LIA

Publicerad: 5 Oktober 2017, 12:15
Uppdaterad: 10 Oktober 2017, 07:28

Den välkända Ikea-kassen fick se sig kopierad av självaste Balenciaga.

UPPDATERAD. Forsman & Bodenfors har flest nomineringar.


Ämnen i artikeln:

LIAForsman BodenforsKing

LIA, London International Awards, belönar kreativitet i 19 olika kategorier; Ambient, Billboard, Branded Entertainment, Design, Digital, Health & Pharma, Integration, Music & Sound, Music Video, Non-Traditional, Package Design, Poster, Print, Production & Post-Production, Radio & Audio, Social Influencers, The NEW, TV/Cinema/Online Film och Verbal Identity.

Nu har nomineringarna i samtliga kategorier släppts.

De svenska byråerna kan stoltsera med 29 nomineringar. Forsman & Bodenfors har flest vinstchanser med sina tolv nomineringar, Åkestam Holst kniper sex nomineringar, King har fem nomineringar och Acne har tre vinstchanser.

Alla svenska nomineringar hittills

Prime Weber Shandwick, Stockholm:

Digital – "Playing With Fire" för Trygg-Hansa

August Laustens (dansk ad), Köpenhamn/Stockholm:

The NEW – "EMERIH" för sig själv, August Laustsen

Nine, Stockholm:

Package Design – "Grönstedts cognac" för Grönstedts (2 nomineringar för kampanjen i kategorin)

Futurniture, Stockholm:

Design – Solar Egg by Bigert & Bergström för Riksbyggen

B-Reel Films, Stockholm:

Production & Post-Production – Production Design for Urbanears titled “However You Play”

Acne, Stockholm:

Digital – "Ikea Responds to Balenciaga" för Ikea (3 nomineringar för kampanjen i kategorin)

Åkestam Holst NOA, Stockholm:

The NEW – "The Humanium Metal Initiative" för IM Swedish Development Partner

The NEW – "Ikea Retail Therapy" för Ikea

Digital – "Ikea Retail Therapy" för Ikea

Integration – "The Humanium Metal Initiative" för IM Swedish Development Partner

Integration – "Where Life Happens" för Ikea

Non-Traditional – "The Humanium Metal Initiative" för IM Swedish Development Partner

Forsman & Bodenfors, Gothenburg:

Production & Post-Production – Cinematography for Volvo XC60 titled “Sometimes The Moments That Never Happen, Matter The Most.”

Production & Post-Production – Direction for Volvo XC60 titled “Sometimes The Moments That Never Happen, Matter The Most.”

TV/Cinema/Online film – Retail for H&M Garment Collection titled "Bring It On"

TV/Cinema/Online film – Utilities for Telia titled "A Better Life – Married Men"

TV/Cinema/Online film – Automotive for Volvo XC60 titled "Sometimes The Moments That Never Happen, Matter The Most."

Music & Sound A–Z Brand Launch Campaign “The Inner Voice” - Sound Design

Verbal Identity – "Sometimes the moments that never happen, matter the most" för Volvo XC60 (2 nomineringar för kampanjen i kategorin)

Verbal Identity – "The Get Away Car" för Volvo V90 Cross Country

Digital – “Sweden on Airbnb” för Visit Sweden (2 nomineringar för kampanjen i kategorin)

Non-Traditional – “Sweden on Airbnb” för Visit Sweden

KING, Stockholm:

Production & Post-Production - Editing for Ministry of Foreign Affairs titled “Free the Speech”

Production & Post-Production - Direction for Swedish Ministry for Foreign Affairs titled “Free the Speech”

TV/Cinema/Online film – Public Service/Social Welfare for Ministry of Foreign Affeirs titled “Free the Speech”

TV/Cinema/Online film – Social Media for Ministry of Foreign Affeirs titled “Free the Speech”

Digital – "Read to Unlock" för Berättarministeriet

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LIAForsman BodenforsKing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.