Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

24HR satsar på Öresundsregionen

Publicerad: 10 Maj 2010, 15:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Det tidigare Dacke-bolaget förvärvar webbyrå och bildar nytt dotterbolag i Malmö.


24HR köper webbyrån Bronson ID, med fyra konsulter.

– Framför allt vår leveranskapacitet kommer att förbättras i och med köpet. De ger oss större möjlighet att erbjuda fler tjänster. Både 24HR och Bronson är relativt små organisationer och nu har vi möjlighet att ta oss an större uppdrag, säger Mats Byback, vd 24HR Malmö till Dagensmedia.se.

24HR Communication är numer en privatägd digital byrå med huvudkontor i Stockholm. Där sitter 26 medarbetare.

Till de större kunderna hör Absolut Vodka, Zeta (Di Luca & Di Luca), IC Companys, Malmö Aviation och Skånemejerier. Bronson ID har kunderna Sony Ericsson, Katvig, och Wizer, som kommer att följa med till det nybildade bolaget.

– Vi har haft kontakt med Bronson ID sedan ett år tillbaka. Det finns även privata kopplingar mellan företagen, så man kan säga att vi har haft god insyn i Bronson ID, säger Mats Byback.

24HR omsatte 16 miljoner kronor år 2008 och levererade ett resultat på knappt 900 000. Bronsons intäkter mellan juli 2008 och juni 2009 uppgick till 1,9 miljoner och byrån redovisade ett nollresultat.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.