Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

13 nomineringar i Direct

Publicerad: 19 Juni 2017, 07:01
Uppdaterad: 19 Juni 2017, 07:10

CANNES LIONS 2017. Åkestam Holst kan stoltsera med fem nya nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Åkestam Holst fortsätter att kamma hem nomineringar för ”Ikea Retail Therapy” och “The Humanium Metal Initiative”, som man tagit fram tillsammans med Great Works.

I kategorin Direct får Åkestam Holst inte mindre än tre nomineringar för Ikea och två för IM.

Även Saatchi & Saatchi lyckas få två bidrag på shortlist – båda för Popagandas ”The Single Release”.

King, TBWA, Prime, Abby Priest, Acne och Ingo får en nominering vardera.

Totalt hamnar 214 bidrag på shortlist.

Alla svenska nomineringar i Direct

”Ikea Retail Therapy”/ Ikea/ Åkestam Holst (MEC) (3 nomineringar)

“The Humanium Metal Initiative”/ IM/ Åkestam Holst (Great Works) (2 nomineringar)

“Read to Unlock”/ Berättarministeriet/ King (BBH/ Naf)

“The Scania Clock”/ Scania/ TBWA (B-Reel)

“The Single Release”/ Popaganda/ Saatchi & Saatchi (2 nomineringar)

“Playing with Fire”/ Trygg Hansa/ Prime Weder Shandwick

“Adobe Stock Apparel”/ Adobe/ Abby Priest

”Unsuccessful Ticket Sampling”/ Folkoperan/ Ingo (AOL/ Be On)

“Ikea Responds to Balenciaga”/ Ikea/ Acne/Ikea Malmö

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.