Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

11 nomineringar till B-Reel

Publicerad: 21 Juni 2011, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

B-Reel ser fram emot onsdagens prisutdelning i cyber. Det svenska produktionsbolaget står bakom elva av nomineringarna – varav en som kund.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2011B-Reel

– Vi är jätteglada och stolta. Vi har jobbat otroligt hårt i år för även om det gick väldigt bra i fjol så är man ju aldrig bättre än sin senaste leverans, säger Jonas Hedegard, exekutiv producent på B-Reel.

I fjol lyckades produktionsbolaget knipa åtta nomineringar i cyber för sina produktioner och hela fem av dem belönades med lejon.

I år har B-Reel toppat vinstchanserna i kategorin med tio nomineringar och en nominering som kund, där har Saatchi & Saatchi i Stockholm står som byrå.

– Nu har vi tagit oss igenom det första nålsögat och det är superkul eftersom det är så bra bidrag vi tävlar emot. Vi hoppas så klart att några av nomineringarna ska nå hela vägen, men jag vågar inte ge någon prognos, säger Jonas Hedegard.

Flest nomineringar fick B-Reel för produktionen av kampanjen Chrome Fast för Google, signerad BBH New York. Byrån fick även flera nomineringar för Google-kampanjen ”The Wilderness Downtown” av Chris Milk Santa Monica.

Läs Dagens Medias reportage om hur B-Reel blev bäst i världen i DM Plus.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2011B-Reel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev