Gå direkt till textinnehållet

SEM-Specialist

Är du vass på sökordsmarknadsföring och expert på Google? Arbetar du idag på byrå och vill byta till oss på kundsidan eller är du kanske idag kravställare och vill använda dina erfarenheter i ett nytt sammanhang? Då kan detta vara precis det du söker!

Vårt erbjudande till dig

Just nu bygger vi upp ett helt nytt e-handelsteam på Swedol och som vår specialist på sökordmarknadsföring kommer du att ha en viktig roll i att driva en av våra största annonskanaler. Hos oss får du möjlighet att sätta din prägel på arbetet med sökordsmarknadsföring. Vårt och ditt fokus kommer vara att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät.

Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Om rollen

Som SEM-specialist hos oss på Swedol ansvarar du för vår sökordmarknadsföring samt att driva övrig online marknadsföring i samarbete med marknadsavdelningen och vår Digital Marketing Specialist. Rollen är ny och kommer innebära både operativt och strategiskt arbete där du själv kommer att köpa Google-annonsering för att driva konvertering i vår e-handel. Det är även ditt ansvar att vara kontaktperson och kravställare mot vår externa byrå för att säkerställa att rätt effekt och mål uppnås genom vår sökordsmarknadsföring. Vi ser även att du är den som känner till de senaste trenderna från Google och vet hur vi bäst når våra kunder och möter deras behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Vara operativt ansvarig för att bygga upp och optimera kampanjer för sökordsmarknadsföring genom Google och andra sökmotorer.
  • Löpande följa upp och rapportera resultat och konvertering med hjälp av lämpliga analysverktyg.
  • Vara kravställare och kontaktperson mot externa byråer gällande sökordsmarknadsföring för att säkerställa god effekt och göra oss till en bättre beställare.
  • Sätta mål, leverera enligt budget samt bidra i planering av övrig onlinemarknadsföring.
  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknads, sälj och inköp för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med betalt sök/Adwords utifrån ett brett sortiment. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och har kravställt byrå gällande Adwords. Du har god kunskap om Googles och Facebooks annonsprodukter, speciellt inom betalt sök och är även bekant med organiskt sök. Därutöver besitter du god kunskap om program för analys och optimering av onlinemarknadsföring, så som Google Analytics eller Adobe Analytics. Semrush, MOZ eller liknande verktyg är också bekanta arbetsredskap. Vi har stor flexibilitet när det gäller dessa delar och du har möjlighet att introducera de program du är mest bekväm med. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver svenska och engelska.

Vi sitter i öppet landskap och här kommer du ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret, i Norge och med våra externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande och identifierar dig med våra värdeord.

Mer om Swedol

Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Läs mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?

I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM.

Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-01-27. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

employerLogo

Arbetsgivare: Swedol

Plats: Stockholm

Titel: SEM-Specialist

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-01-27

Dela jobbet: