Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


New Business Director

Arbetsgivare: Borg Owilli Agency

Plats: Stockholm

Titel: New Business Director

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-05-31

Ansök nu

Dela jobbet:

New Business Director

Den snabbväxande contentbyrån Borg Owilli söker nu en New Business Director till byråns kreativa team.

Om rollen

Rollen som New Business Director är en nyckelposition på Borg Owilli Agency. Fokus ligger på att identifiera och etablera nya kunduppdrag inom content marketing där affären är i centrum, och du bokar och genomför dina möten på eget initiativ. Detta innebär att du bör ha erfarenhet av content marketing och förståelse för den kreativa processen – på så sätt kan du vägleda kunden i rätt riktning utifrån deras specifika deras utmaningar.

Din profil

  • Du har en långtgående förståelse för content marketing och hur detta kan appliceras och optimeras för olika typer av kunder. Borg & Owilli arbetar med företag inom vitt skilda branscher som har olika utmaningar och detta bör vara en utmaning som triggar dig.
  • Du har ett starkt eget driv, ett brett socialt nätverk och älskar att arbeta nära kunden lika mycket som tillsammans med vårt projektteam. Vi är ett tight team med olika kompetens och erfarenhet som samlas kring ambitionen att skapa branschens mest progressiva content.

Önskad erfarenhet/meriter

  • Två års erfarenhet från en strategisk roll med försäljningsansvar på byrå. Erfarenhet från reklam-, PR-, eller contentbyrå ses som meriterande.
  • Stor förståelse för det digitala och hur det används i kampanjer, kommunikationsstrategier och PR-uppdrag.
  • Erfarenhet av att delta i upphandlingar för kommunikation och marknadsföring ses som meriterande.
  • Ett genuint intresse för samtida händelser, populärkultur, tech och politik.

Om Borg & Owilli

Borg & Owilli är en progressiv contentbyrå som vill utmana uppdragsgivare i att tänka och arbeta på ett nytt sätt. Framtiden förutsätter förändring hos både byråer och kunder, där Borg & Owilli är en trygg och kreativ partner som verkar i gränslandet mellan content, distribution, influencer marketing, reklam och PR.

I dag hanterar vi kunduppdrag för bland annat PostNord, Fortum, Klarna och Visita. En majoritet av våra kunder arbetar B2B inom IT, finans, tech, life science och fastigheter.

Omfattning: Heltid, 100 procent.

Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Start: Efter överenskommelse.

Förmåner: Friskvårdsbidrag om 3000 kr/år, tjänstepension, utbildningspott, psykolog, kultur- och idrottsbidrag.

Vi påbörjar det första urvalet under vecka 21 och kallar därefter till intervjuer löpande. I urvalsprocessen fäster vi stor vikt vid det personliga brevet samt tidigare erfarenhet som försäljningsansvarig på byrå.