Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Marketing Automation Specialist

SIS, Svenska Institutet för Standarder, Stockholm

Ansök nu

SIS, Svenska Institutet för Standarder, befinner sig i en förändringsresa och marknadsavdelningen genomgår en digital transformation med Marketing Automation. Genom data och analys vill vi att vår marketing automation specialist bidrar till att optimera vår digitala försäljningsframgång. Är det dig vi söker? Välkommen då med din ansökan snarast!

Uppdraget
På SIS kommer du få en avgörande roll och vara starkt bidragande i vår fortsatta digitala förändringsresa där du ansvarar för SIS Marketing Automation System och ser till att vi blir mer kunddrivna och automatiserade genom dataanalys. Du älskar digital försäljning och lockas av att stärka framtidens marknadsavdelning som driver och utvecklar SIS marknadsarbete och e-handel. Som säljorienterad analytiker består ditt arbete mycket i datadrivna kundinsikter där analys, effektivisering och optimering bidrar med förbättring av SIS digitala kunddialoger i samtliga kanaler.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för SIS Marketing Automation System – utveckla SIS automatiserade datadrivna marknadsföringsinsatser, driva aktiviteter och processer i enlighet med säljmålen.

  • Sätta upp affärsregler för programmatiska köp samt testa, mäta och utvärdera köpen

  • Driva SIS Marknads digitala försäljning och den digitala närvaron framåt, bygga och konfigurera kampanjer samt öka tillväxten i SIS e-handel i samarbete med marknadsföringsteamet i samtliga digitala kanaler

  • Generera och kvalificera leads i samtliga digitala aktiviteter

  • Ansvara för och vara kravställande mot byråer gällande SEO, SEM och SEA

  • Ansvara för Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager samt LinkedIns och Facebooks annonseringsverktyg

  • Arbeta aktivt/drivande med kundanalys, uppföljning och målgruppsselektioner från CRM

  • Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden samt ta fram idéer och utvecklingsförslag för upplevelsen för SIS digitala kundmöten

Bakgrund
Vi ser att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. marknad/kommunikation med digital inriktning samt ca två till tre års erfarenhet av liknande roller inom digital marknadsföring. I tidigare roller har du arbetat med e-handel B2B, inbound marketing och Marketing Automation System. Du kan ha haft tidigare befattningar som t.ex. marknadsstrateg, marknadsanalytiker, kampanjansvarig eller varit på byråsidan som KAM för försäljning av ett MA-system.

I din roll är du en analytisk, resultatdriven och samarbetsvillig kollega som drivs av konvertering och kundflöden. Du är en god lyssnare och har lätt för att uttrycka dig och kan på ett enkelt sätt delge komplex information till andra. Som person gillar du att arbeta i en föränderlig miljö i ett team där man hjälps åt med både högt och lågt. Du kommer att ingå i ett marknadsföringsteam där du samarbetar tätt ihop med grafisk formgivare, webbredaktör, digital content producer och rapporterar till marketing manager. Det är meriterande om du har arbetat på byrå- eller kundsidan och har djup förståelse för hur man kan arbeta med att optimera anskaffningen av nya kunder samt behålla befintliga.

Formella Krav:

  • God erfarenhet av Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, CRM, Marketing Automation system, SEO/SEM, LinkedIns och Facebooks annonseringsverktyg

  • En hög generell IT-kompetens – kunna kravställa mot systemägare av webb och IT-avdelningen

  • God erfarenhet av att driva och leda projekt

  • Du brinner för datainhämtning, och kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen

  • Meriterande om du har erfarenhet av Hubspot och/eller liknande MA-verktyg

  • Meriterande om du har erfarenhet av Salseforce och/eller liknande CRM-verktyg

Om SIS
På SIS är vi experter på standarder!

SIS är en del av ISO och CEN som är nätverk av experter som arbetar med att skapa internationella standarder. Hos oss kan aktörer ta initiativ och samverka för best practice som främjar Sveriges konkurrenskraft och ger smart och hållbar samhällsutveckling. SIS samverkar med alla delar av det svenska samhället, som till exempel industri, akademi, offentlig sektor och frivilligorganisationer.

SIS projektleder det svenska arbetet med att ta fram standarder. Vi verkar för ökat svenskt inflytande i internationella samarbeten och för att best practice sprids och tillämpas i Sverige. Vi erbjuder också utbildningar, tjänster och produkter som hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter och skapa samhällsnytta med hjälp av standarder.

Läs gärna mer om SIS här: www.sis.se

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark (ol@kimm.se). Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum.

Publicerad 2020-02-11

Ansök nu