Gå direkt till textinnehållet

Grafisk designer

Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en av Sveriges ledande dagstidningar? Dagens Nyheter befinner sig mitt i den digitala transformationen av mediebranschen och söker nu ytterligare en grafisk designer till inhousebyrån!

Vi söker en grafisk designer som brinner för det kreativa skapandet och som har ett stort intresse för digital- och printdesign. Du levererar trendig och kreativ design i linje med DN:s formspråk och har en förmåga att komma med idéer samt utföra uppdrag på olika nivåer med både bredd och variation. Genom visuell kommunikation lyckas du förmedla DN:s varumärkesbild oavsett målgrupp och val av kanal.

Här är du en del av det dagliga kampanjskapandet med mycket fokus på sälj och lojalitetsdrivande marknadsföring i en organisation i digital framkant. För dig som vill arbeta i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik är detta en fantastisk möjlighet. Du blir en del av inhousebyrån, där du jobbar tillsammans med en senior grafisk designer, samt en produktionsledare och en copywriter.

Tillsammans arbetar du och teamet mot flera korsfunktionella team i två ben inom avdelningen Läsarintäkter. Det ena benet Läsarintäkter försäljning/marknad ansvarar för att attrahera nya kunder, digitalt och print, samt behålla och arbeta med lojalitetsaktiviteter för befintliga kunder. Här är det mycket fokus på säljdrivande marknadsföring. Det andra benet Marknadsavdelningen för privatmarknaden ansvarar för övrig marknadsföring med fokus på evenemang, profil, samarbeten och varumärkesbyggande marknadsföring mm.

Sammantaget innebär arbetet som grafisk designer att du:

  • Skapar användarvänlig design för DN:s olika produkter, både digital och print.
  • Skapar ny och kreativ design i linje med DN:s formspråk. Du är med och sätter konceptet för hur DN:s olika produkter ska se ut i olika kommunikationsytor.
  • Förstår och sätter dig in i vilka sammanhang, till vilken målgrupp och med vilka texter som designen kommer att synas.
  • Ansvarar för att bild och format är korrekt utifrån sammanhanget en produkt ska synas i, och ansvarar för processen från idéskapande till slutleverans.
  • Har en god förståelse för deadlines och prioriteringar.
  • Är uppdaterad inom de senaste digitala trenderna.

Kvalifikationer

Kompetens, erfarenhet och bakgrund

Du har arbetslivserfarenhet från byrå, mediabranschen och/eller en större marknadsavdelning. Du har tidigare erfarenhet från en organisation som är i digital framkant. Dessutom är du en trendspanare som har förståelse för olika marknadskrafter och är uppdaterad inom de senaste digitala trenderna. Vidare har du:

  • Minst tre års erfarenhet från en liknande roll som grafisk designer.
  • Kunskap om offline och print samtidigt som du har digital toppkompetens.
  • Erfarenhet av UX-design och har arbetat i Sketch eller Adobe XD.
  • Bred kompetens inom Adobe CS-paketet.

Vad kännetecknar dig som person?

För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en kreativ doer som är självgående och har en förmåga att leverera under intensiva perioder. Vidare är du:

  • Driven, orädd och socialt utåtriktad.
  • Prestigelös.
  • En person med skinn på näsan.
  • Lyhörd, ödmjuk och trivs med att arbeta i team.

Ansökan

Bifoga CV, personligt brev och portfolio i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, Lifestyle, HD-Sydsvenskan och Bonnier Business Media når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitalaförändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.

Kontaktperson

employerLogo

Arbetsgivare: Bonnier News

Plats: Stockholm

Titel: Grafisk designer

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-03-04

Dela jobbet: