Gå direkt till textinnehållet

Digitalplanerare och rådgivare

Vill du jobba på södra Sveriges mest kreativa mediebyrå? Vi på Starcom Malmö söker nu en kollega till våra duktiga digitalplanerare. Du kommer få arbeta med ett roligt och engagerat gäng, där kunden alltid är i fokus. Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och har ett brinnande intresse för digitala medier i alla dess former. Vi ser även att du är noggrann med hög servicekänsla, lösningsorienterad och har en god analytisk förmåga.

Starcom har sedan starten - för 20 år sedan - haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta och skapa unika medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Subaru, Midsona, Hövding, Heinz, Kraftringen, Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Spendrups, Circle K och många flera.

Om tjänsten som Digital Planerare:

Som Digital planerare jobbar du som del i vårt kundteam i Malmö och ansvarar för att ta fram digitala medierekommendationer samt implementering och hantering av digitala aktiveringar från start till mål.Du arbetar självständigt i en miljö präglat av snabbrörlighet, samarbete, utveckling och ett brinnande intresse för innovation.

Arbetsuppgifter:

Som Digital Planerare hos oss ansvarar du för följande områden:

  • Utforma, planera och köpa digitalkampanjer
  • Operativ kampanjhantering
  • Utforma datadrivna strategier och rekommendationer för medieköp
  • Utforma, planera, köpa & optimera sociala mediekampanjer
  • Praktisk hantering av kampanjer via självserviceverktyg inkl. köp, optimering och kampanjhantering
  • Kontinuerligt analysera och utvärdera kampanjresultat från ett ROMI-perspektiv
  • Diverse administration kopplat till kampanj & kundarbete

Kompetenser:

  • Du har en akademisk eller relevant eftergymnasial utbildning
  • Du har minst 1 – 2 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring
  • Du är datadriven, detaljorienterad och välorganiserad
  • Du har ett starkt intresse för teknik och digitala plattformar.
  • Du är kommunikativ och har ett stort sinne för service

Vi ser att…

  • Du är nyfiken och noggrann med hög ambition och analytisk förmåga
  • Du är tekniskt intresserad och har enkelt för att lära dig att arbeta i olika system
  • Du gillar att arbeta självständigt, strukturerat och håller uppsatta tidsramar
  • Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att arbeta med nya metoder för att nå uppsatta mål
  • Du är även en teamplayer som ser styrkan och fördelen i ett nära samarbete och kunskapsutbyte med dina kollegor

Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Charlotte Almlöf Andersson.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är när rätt person hittats :) – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till charlotte.almlof@starcom.se.

Läs gärna mer om Starcom här: www.starcom.se

employerLogo

Arbetsgivare: Starcom

Plats: Malmö

Titel: Digitalplanerare och rådgivare

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-03-07

Dela jobbet: