Gå direkt till textinnehållet

Digital Media Manager

Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

Vi är stolt vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige och internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder och varumärken såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Circle K, Spendrups och många fler.

Om tjänsten som Digital Media Manager:

Vi söker nu en erfaren Digital Media Manager som älskar digital kommunikation och vill vara med och utveckla våra kunder och kundteam!

I rollen som Digital Manager är du en del av våra kundteam och drivande i det arbete som utförs för kundens räkning utifrån ett digitalt perspektiv. Du verkar både som rådgivare inom digitalkommunikation och media och arbetar även operativt med analys, insikt, digital-strategi, taktiska rekommendationer och digitalt kampanjarbete.

Det är mycket viktigt för oss att du är genuint intresserad av hur digitala aktiveringar och kommunikation kan göra skillnad, utveckla och påverka våra kunders affärer. Att du har god kompetens inom digital marknadsföring både ur ett varumärkesperspektiv så väl som konverteringsdrivandeperspektiv. Att du är insatt i, och tror på en datadriven approach. Att du kan bygga starka och förtroendefulla relationer både i våra interna team och med våra kunder.

På Starcom sätter vi kreativitet i fokus och är både trygga och modiga i vår konsultroll. Vi vågar utmana och driver utveckling tillsammans både internt och med våra kunder. Rollen ställer höga krav på din digitala kompetens, både strategiskt och taktiskt, samt att du är lösningsorienterad, engagerad och driven.

Mer specifikt innebär arbetet att Du:

  • Utvecklar våra kunders digitala kommunikation och digitala affär
  • Tillföra strategiskt höjd i dina arbetsgrupper och mot kunder
  • Är ansvarig för att utforma digitala och datadrivna mediestrategier inom köpt, ägd och förtjänad media som en integrerad del av kommunikationsstrategin
  • Driva och vara delaktig i den digitala delen av kundteamen som sköter planering av digitala kampanjer samt säkerställer kvalitet i rekommendationer och medieköp
  • I viss mån utforma, planera och aktivera digitala kampanjer och aktiveringar
  • Analysera och utvärdera digitala aktiveringar både på detaljnivå samt ur ett helhetsperspektiv
  • Guida och utveckla mer juniora kollegor i det digitala teamet
  • Är drivande i nykundsarbete och pitcher ur ett digitaltperspektiv
  • Är drivande i produktutveckling av Starcoms digitala tjänster, produkter och erbjudande

För att lyckas i rollen behöver Du:

  • Se möjligheter och lösningar. Du behöver tänka förändring, hållbar utveckling och ha ett öppet sinne. Tillsammans utvecklar vi vår affär, interna processer, metoder och når uppsatta mål.
  • Ha mycket goda kunskaper inom digital kommunikation, aktivering och kampanjplanering
  • Har arbetat operativt i köpverktyg och mätsystem för digital media
  • Arbetar strukturerat och håller tidsramar
  • Har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning
  • Ha minst 5 års arbetslivserfarenhet inom digitalkommunikation

Vill Du ha en spännande och mångsidig roll där människor, kreativitet, utveckling och affärer står i fokus? Vill Du arbeta i en inkluderande och värderingsstyrd organisation där vi sätter stort värde på både vänlighet, mod och uthållighet? Vill du ha stora möjligheter till utveckling inom media och arbeta i ett härligt gäng?

Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ett personligt brev och cv till: jobb@starcom.se. Skriv i ämnesraden att du söker tjänsten ”Digital Media Manager ”

Urval och intervjuer sker löpande och tillträde är enligt överenskommelse.

employerLogo

Arbetsgivare: Starcom

Plats: Stockholm

Titel: Digital Media Manager

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-03-07

Dela jobbet: