Gå direkt till textinnehållet

Digital Marketing Manager

Har du erfarenhet av att driva e-handel från strategi till utförande? Har du erfarenhet av att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker.

Vårt erbjudande till dig

Som Digital Marketing Manager kommer du ha en central roll i vårt e-handelsteam där ditt och vårt fokus är att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät. Vi är ett bolag med hög tillväxt och ambitioner att växa både organiskt och genom förvärv. Rollen är ny hos oss och du kommer få goda möjligheter att vara med och sätta din egen prägel på både rollen, arbetssätt och rutiner. Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Om rollen

Som Digital Marketing Manager hos oss på Swedol kommer ditt huvudfokus vara att driva Swedols digitala försäljning och öka tillväxten i vår e-handel i samarbete med marknadsavdelningen. Rollen innefattar allt från strategi till genomförande av aktiviteter i våra digitala och sociala kanaler där vi kommer lägga allt mer resurser på digitala aktiviteter gentemot våra kunder. Din kunskap behöver vi även internt för att kunna utveckla och utmana oss för att möta marknadens behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att sätta den digitala marknadsstrategin och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov.
  • Vara strategiskt och operativt ansvarig för vår aktivitet och närvaro i sociala medier, genom att till exempel sätta en contentkalender, Q&A och riktlinjer för övriga organisationen.
  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknadsavdelningen för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.
  • Bygga upp, hantera och optimera kampanjer för display- och videoannonsering samt bidra i utformning och uppsättning av övrig digital marknadsföring.
  • Kravställa externa byråer gällande digital marknadsföring för att säkerställa god effekt, överblicka samarbetet och göra oss till en bättre beställare.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har ca. 3-5 års erfarenhet av liknande roll från digital marknadsföring inom e-handel. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och har kravställt byrå. Du har god erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med sociala medier och att analysera utfall i ex. Google Analytics. Du har generell mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver svenska och engelska.

Vi sitter i öppet landskap och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret, i Norge och med externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande.

Mer om Swedol

Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Läs gärna mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?

I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM.

Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-01-20. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

employerLogo

Arbetsgivare: Swedol

Plats: Stockholm

Titel: Digital Marketing Manager

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-01-20

Dela jobbet: