Gå direkt till textinnehållet

Client Service Manager

Starcom söker en Client Service Manager till ett av våra team

Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

Vi är stolt vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige och internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder och varumärken såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Circle K, Spendrups och många fler.

Om tjänsten som Client Service Manager (CSM):

Vi söker nu en Client Service Manager som älskar kundkontakt och att vara med och utveckla våra kundteam! Som vår Client Service Manager ansvarar du för en kundportfölj och är våra kunders dagliga huvudkontakt. Du är delaktig i att leda våra kundteam och det arbete som utförs för kundens räkning. Du verkar som både rådgivare inom kommunikation och media och arbetar samtidigt också med analys, strategier och insight/rekommendationer. Du hjälper också till med att koordinera och optimera kampanjer, ta fram rapporter och gör avstämningar och uppföljningar.

Du arbetar inom vår rådgivardel där uppgiften är att bidra med unika insikter, kunskap och kompetens kring alla frågor som rör våra kunders marknadskommunikation. Vi sätter kreativitet i fokus och utmanar och driver utvecklingen för våra kunder tillsammans med många olika specialister och kompetenser. Vi vill att det ska vara både utvecklande och kul att arbeta hos oss samtidigt som vi ställer höga krav på kvalitet, engagemang och servicegrad.

Det är mycket viktigt för oss att du verkligen är genuint intresserad av hur media och kommunikation kan göra skillnad, utveckla och påverka våra kunders affärer. Att bygga starka och förtroendefulla relationer både i våra kundteam och med våra kunder. Att det är vi som tillsammans får varumärken att växa, marknadsandelar att bli större och ser till att både vi själva och affärerna mår bra. Vi tror inte bara att du kommer att lära dig och utvecklas mycket på vägen, du kommer förhoppningsvis att ha väldigt roligt också!

På Starcom sätter vi kreativitet i fokus och är både trygga och modiga i vår konsultroll. Vi vågar utmana och driver utveckling tillsammans både internt och med våra kunder. Rollen ställer höga krav på att du är lösningsorienterad och relationsskapande.

Mer specifikt innebär arbetet att Du:

  • Fungerar som kontaktperson för våra kunder
  • Projektleder, coachar, stöttar och utvecklar Dina olika kundteam och våra människor
  • Är delaktig i att utforma strategier och ger konsultativa rekommendationer inom kommunikation och medielösningar
  • Ta fram optimala kampanjlösningar och följer upp med varierande analyser, avstämningar och rapporter
  • Identifierar, driver och utvecklar kunder, affärer, vår organisation och kundteam

För att lyckas i rollen behöver Du:

  • Kunna leda dig själv såväl som andra. Du är hjälpsam, modig, engagerad, tar ansvar och värdesätter samarbete och tänker ”tillsammans”
  • Ha en mycket god förståelse för projektledning och hur man bygger, får ihop och utvecklar både människor, team och kundrelationer
  • Se möjligheter och lösningar. Du behöver tänka förändring, hållbar utveckling och ha ett öppet sinne. Tillsammans utvecklar vi vår affär, interna processer, metoder och når uppsatta mål
  • Arbetar strukturerat och håller tidsramar
  • Kunna arbeta obehindrat i Excel. Du behöver också kunna PPT och gärna vara duktig på muntlig framställning.
  • Tycka att det är spännande med både nationella och internationella kunder
  • Du kan uttrycka Dig obehindrat i både tal och skrift
  • Har akademisk utbildning inom ekonomi, statistik, marknadsföring eller annan likvärdig utbildning
  • Ha minst 2 års arbetslivserfarenhet inom media och digitalkommunikation

Vill Du ha en spännande och mångsidig roll där människor, kreativitet, utveckling och affärer står i fokus? Vill Du arbeta i en inkluderande och värderingsstyrd organisation där vi sätter stort värde på både vänlighet, mod och uthållighet? Vill du ha stora möjligheter till utveckling inom media och arbeta i ett härligt gäng?

Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ett personligt brev och cv till: jobb@starcom.se. Skriv i ämnesraden att du söker tjänsten ”CSM 2019”

Urval och intervjuer sker löpande och tillträde är enligt överenskommelse.

employerLogo

Arbetsgivare: Starcom

Plats: Stockholm

Titel: Client Service Manager

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-03-01

Dela jobbet: