Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Business Manager Subscription

Arbetsgivare: Bonnier News

Plats: Stockholm

Titel: Business Manager Subscription

Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag: 2019-08-26

Ansök nu

Dela jobbet:

Business Manager Subscription

Business Manager Subscription, Läsarintäkter, Dagens Industri & Bonnier Business Media

Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en stor mediekoncern i framkant? Vi vill utvecklas tillsammans med dig och behöver nu förstärka vårt team med en Business Manager Subscription.

Läsarintäkter Di/BBM består av 30 varumärken där allt från Dagens industri, Dagens Medicin och Resumé till Veckans Affärer, Fastighetsnytt och Aktuell Hållbarhet ingår. Vi är närmare 400 anställda med en omsättning på över en miljard och vi är en del av Bonnier News med fräscha lokaler i Marieberg.

Rollen

Du kommer att ansvara för att nå våra intagsmål samt utveckla performance i alla våra interna och externa kampanjer för att driva försäljning och konvertering. Du ansvarar för att ta fram tydlig och attraktiv kommunikation till nya och befintliga kunder till Dagens industri, ett av Sveriges starkaste varumärken.

Ditt uppdrag är att samverka med andra på avdelningen och leda kampanjarbetet samt ansvara för kampanjbudgeten på Dagens industri. Till din hjälp har du en marknadskoordinator. Du får möjlighet att vara med och driva och implementera nya arbetssätt tillsammans med kollegor från utveckling, licensförsäljning, redaktioner, analys, sälj, kundservice, billing och affärsutvecklare i flera parallella projekt. Du kommer arbeta speciellt nära Inhousebyrån, Försäljning, Kundservice, Sociala Medier, Marketing Automation & Datateamet med Oracle Eloqua, som är hjärtat i affären för flera affärsområden. Du kommer också ansvara för lösnummeraffären hos återförsäljare.

Vi arbetar allt mer datadrivet och säljfokuserat i en matrisorganisation. Ditt uppdrag blir att dels nå budgeterade intagsmål men framförallt vara den drivande idésprutan i framtagandet av både externa och interna kampanjer. Vi ser gärna att du utmanar kreativt och våga prova nya saker när det gäller kommunikation, erbjudanden och konvertering.

Som person är du

  • Kreativ och duktig på digital kommunikation som konverterar i olika kanaler.
  • Stark eget driv och initiativförmåga för att alltid nå budgeterade mål.
  • Positiv och tar naturligt ansvar.
  • Kommunikativ och prestigelös
  • Öga för detaljer som gör skillnad.
  • Öppen och engagerad när det gäller att vara med och ta fram nya arbetssätt.
  • Lätt för att samarbeta med olika stakeholders.

Din erfarenhet

  • Affärsförståelse kring prenumeration.
  • Erfarenhet av planering av digitala säljdrivande kampanjer.
  • Fem års arbetslivserfarenhet på exempelvis digitalbyrå eller marknadsavdelning.
  • Erfarenhet från att ha jobbat med starka varumärken.

OM FÖRETAGET

Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, Lifestyle, HD-Sydsvenskan och Bonnier Business Media når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitalaförändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.


Kontaktperson