Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Till alla jobb

Art Director

Blomsterlandet, Göteborg

Ansök nu

Är du en kreativ person som sprider energi och får saker gjorda? Har du ett par års erfarenhet av att producera innehåll till digitala och analoga kanaler? Då kan det vara just dig vi söker efter. Som Blomsterlandets nya AD spelar du en viktig roll i det kreativa teamet och för Blomsterlandets fortsatta satsning. Med ett nytt fokus på ökad digital närvaro kommer du ha mycket roliga utmaningar framför dig då du i allra högsta grad kommer vara involverad i den satsningen.

Ditt nya jobb
I rollen som AD ansvarar du för produktionen av grafiskt och rörligt innehåll för webb, SoMe, Youtube samt andra förekommande kanaler. Du jobbar även med tryckt produktion under högsäsong tillsammans med övriga teamet. 

Du kommer ansvara för den digitala produktionen där du ges stora möjligheter till kreativa produktioner i linje med kampanjplan och tonalitet. Du agerar utifrån ett Omniperspektiv med målet att alla kontaktytor håller en röd tråd i den grafiska profilen. I rollen som ny AD på Blomsterlandet kommer du att:

  • Producera och färdigställa annonser och kampanjinnehåll för digitala kanaler samt webben.

  • Producera och färdigställa broschyrer både tryckt och digitalt.

  • Producera och färdigställa butiksmaterial för kampanjer och teman för digitala skyltar.

  • Producera rörligt material för webb samt Youtube.

  • Producera innehåll för SoMe

Vem är du?
Du en kreatör med fokus på resultat och trivs när du får samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och gillar de utmaningar som finns i en organisation i förändring. Du är trygg i dig själv och din kompetens och har förmågan att få med dig andra på dina idéer. Du är kommunikativ och får ofta höra att du har superkraften att få andra att växa.

Du har flera års erfarenhet av digital design och grafisk produktion för digitala och analoga kanaler. Genom ditt arbete har du skaffat dig god förståelse för det digitala landskapet och vad som fungerar utifrån kanalval och design. Vi ser gärna att du har erfarenhet från retail eller e-com. Du har erfarenhet av att leda och kvalitetssäkra resultat utifrån ett grafiskt perspektiv.

Kort om Blomsterlandet
Blomsterlandet är en svensk kedja med 63 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. De har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård, som buketter, arrangemang och accessoarer till vardag och fest. Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder. Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna. Blomsterlandet köper direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån svenskodlade växter. Blomsterlandet omsatte 2020 ca 1,9 miljarder och har ca 630 anställda. Bolaget ägs sedan 2004 av Stena Adactum. Läs mer på vår hemsida.

Nyfiken?
Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Martin är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Martin på martin.jerrskog@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad 2021-02-19

Ansök nu