Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Magnus Anshelm: "Inga hemligheter på MMS"

Publicerad: 1 September 2015, 14:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

REPLIK. Magnus Anshelm, vd på MMS, svarar på kritiken från Stefan Mahlstein.


Ämnen i artikeln:

MMS

Med anledning av dagens debattartikel i Dagens Media av Stefan Mahlstein vill MMS göra några förtydliganden.

MMS har ingen dold agenda. Vi arbetar på uppdrag av mediebranschen för att förvalta och utveckla en valuta för tv och webb-tv.

Det är riktigt som Stefan Mahlstein skriver, att MMS inte har mätare i samtliga hushåll i Sverige, utan i en panel bestående av 1 350 hushåll. Panelen rekryteras för att i så hög grad som möjligt motsvara befolkningen i stort. I genomsnitt rapporterar minst 1 200 av dessa hushåll dagligen.

Mätningen utförs av Nielsen som är en av de största aktörerna i världen på just tv-mätning. MMS har ingen möjlighet att påverka eller manipulera några siffror, vilket naturligtvis även gäller för våra ägare.

Två gånger per år arrangeras MMS akademi där vi utförligt och i detalj berättar om vår metod och hur panelen rekryteras och sätts samman för att motsvara de kriterier som ger bäst representativitet. Akademin är öppen för alla och den är gratis. Nästa akademi hålls i november. Tid och plats meddelas på mms.se inom kort.

Välkomna

Magnus Anshelm,

vd på MMS

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.