Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Debatt

"Kvalitetssäkra styrelsebeslut genom vår insikt, är planen"

Publicerad: 27 Augusti 2010, 06:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:40

Komms vd Jessica Bjurström svarar Dagens Medias Martin Schori.


Ämnen i artikeln:

Sveriges kommunikationsbyråerJessica BjurströmKommMartin SchoriDagens Reklammotståndare

Tack Martin Schori, för att du undrar vad planen med reklamare i styrelserummen är.

Förtroendet för ett varumärke är den enskilt största faktorn att ta hänsyn till när man värderar ett bolag idag.

Och människors förtroende bygger i stor utsträckning på hur bolag kommunicerar och uppträder. Det är inte nödvändigtvis reklamare vi efterlyser utan snarare kompetensen om kommunikation och marknad.

Alltför många svenska företag har gärna en HR-person eller produktionschef i styrelsen men tvekar på en marknadsförare. Varför då? Vi vill mena att det är lika viktigt med en smart försäljningsstrategi som en slipad produktionseffektivitet.

En styrelses viktigaste funktion är att leda bolagets affärsverksamhet på ett så framgångsrikt sätt som möjligt och alla undersökningar pekar på att insikten om marknaden är en viktig del av den framgången. Därför är planen att kvalitetssäkra styrelsebeslut genom vårt unika filter av insikt och kommunikationkunskap.

Jessica Bjurström, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.